پایان دادن به فعالیت مدیرعامل یکی از شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی تنها پس از گذشت ۷ ماه از انتصاب وی

گلایه شدید نماینده پاکدست و مردمی کرمان در صحن علنی مجلس از وزیر صمت در خصوص علت پایان بخشیدن به همکاری مدیرعامل پاکدست، انقلابی و فسادستیز شرکت ملی مس
آیا فشارهای بی سابقه و قطع همکاری با خرمی شاد، پیامد برخورد جدی او با جرثومه های فساد در شرکت مس و به طبع، صدور حکم اولیه زندان برای برادر خانم یکی از روسای کمیسیون های مجلس بود؟
برای بررسی این موضوعات با پایگاه خبری کرمان رسانه همراه شوید.
از مهمترین حواشی چند روز اخیر در حوزه صنعت و معدن کشور، می‌توان به قطع همکاری ناگهانی امیر خرمی‌شاد در شرکت ملی صنایع مس ایران اشاره کرد. به کمی عقب‌تر باز می‌گردیم، در ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ بود که نمایندگان مجلس با ۱۸۷ رای موافق عباس علی آبادی را به عنوان وزیر صمت جایگزین رضا فاطمی امین در دولت انقلابی رئیسی نمودند. کمتر از دو ماه پس از حضور عباس علی آبادی در راس وزارتخانه صمت طی حکمی از سوی وی، امیر خرمی‌شاد جایگزین علی رستمی مدیرعامل پرحاشیه شرکت ملی صنایع مس ایران شد.
اما دیری نپایید تا با گذشت تنها ۷ ماه از این انتصاب، در فروردین ماه سال جاری، در میان بهت و حیرت خانواده شرکت ملی مس و اهالی فن، پایان فعالیت خرمی شاد رسما اعلام و حسین مدرس خیابانی که او نیز از مدیران با سابقه کشور به شمار می رود به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس انتخاب نمود.
اتفاقی که با واکنش شدید دولت، سیاسیون، متخصصین و همچنین نمایندگان مجلس همراه بود. در همین رابطه، در جلسه روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ پروفسور زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در صحن علنی مجلس ضمن خطاب قرار دادن رئیس جمهور از این اتفاق ابراز گلایه نمود و اظهار داشت: اخیراً در وزارت صمت اتفاقی افتاده است، خواهشمندیم هیاتی را مأمور کنید که علت عزل مدیرعامل پاکدست، انقلابی، مدیر، مدبر، کارآمد و مبارزه با فساد شرکت ملی مس ایران را جویا شوند.
در ادامه دکتر زاهدی با اشاره به حکم اولیه زندان،برای برادر خانم یکی از روئسای کمیسیون های مهم مجلس، با سوء استفاده چند صد میلیاردی از یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی مس، از پیگیری های مجدانه خرمی شاد، مدیرعامل مدبر و انقلابی سابق شرکت ملی مس در این خصوص پرده برداشت و خاطرنشان کرد؛ جالب است بدانید چند روز قبل از عزل وی، حکم اولیه زندان و بازداشت برای برخی از افرادی که در زیرمجموعه‌های این شرکت سوءاستفاده‌های چندصد میلیاردی انجام داده بودند، صادر شده بود؛ حال این شبهه ایجاد شده که آیا جرم این مدیر مدبر و انقلابی مبارزه با فساد بوده است. آقای رییس جمهور خواهشمندیم هیاتی را مأمور کنید که تا این شبهه برطرف شود که این عزل نابجا مبارزه با فساد نبوده است. ضمن آنکه به مدیران جدید بایستی گفت اگر بخواهید سرپوشی روی آن بگذارید ملت و مردم کرمان ساکت نخواهند نشست.
حال سوال مهم از وزیر محترم صمت به عنوان یکی از وزرای دولت انقلابی این است که براستی علت پایان همکاری با دکتر خرمی‌شاد آن هم با گذشت تنها ۷ ماه از انتصاب وی با حکم حضرتعالی چه بوده است؟
سوالی که تا امروز بی‌جواب مانده و هنوز کسی به آن پاسخ شفاف و روشنی نداده است. کرمان رسانه در روزهای آینده به حواشی این این موضوع به صورت ویژه خواهد پرداخت.
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://kermanrasanehonline.ir/?p=9918

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: