کسب سومین مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط غیورمرد کرمانی / سعید افروز رکورد جهان و پارالمپیک را جابجا کرد.

سعید افروز غیورمرد کرمانی در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، در پرتاب دوم و سوم خود در رشته پرتاب نیزه کلاس F34 رکورد جهان و پارالمپیک‌ را با پرتاب‌هایی به طول ۴۰.۶۷ و ۴۱.۱۶ متر دو بار جابجا کرد و قهرمان پارالمپیک شد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان رسانه، پرتابگر نیزه و قهرمان دل‌های ایرانی، با اراده‌ای پولادین و پرتابی حماسی، بار دیگر نام کرمان را بر تارک افتخارات جهانی نشاند واین قهرمانی، الهام‌بخش همه جوانان است و نشان می‌دهد که با تلاش و پشتکار، هیچ مرزی برای موفقیت وجود ندارد

سعید افروز متولد ۱۳۷۰ اهل روستای حسین آباد بخش اسفندقه جیرفت ورزشکار پرتاب نیزه اهل ایران و عضو تیم ملی پرتاب نیزه پارادومیدانی و تیم ملی معلولان و جانبازان است.

وی مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و قهرمانی جهان و آسیا را در رشته پرتاب نیزه در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است.

شایان ذکر است این قهرمان شایسته دوسال پیش و در زمان مدیرعاملی محمدکهندل بعضویت باشگاه مس کرمان درامد و هفته گذشته نیز قبل از اعزام به مسابقات پارالمپیک پاریس، با دکتر مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی مس دیدار و راهی مسابقات شد.

سعید افروز بعد از کسب مدال طلا و شکستن رکورد جهان و پارالمپیک در پرتاب نیزه کلاس F۳۴ بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: قبل از اینکه به پاریس بیایم، نذر کرده بودم که با توجه به همزمانی مسابقه من با شهادت امام‌رضا (ع) هر مدالی گرفتم، به امام هشتم تقدیم‌ کنم. ان‌شاءالله که امام رضا (ع) دست همه ما را بگیرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://kermanrasanehonline.ir/?p=10129

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: