تشریح نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با رئیس جمهور در دیدار مدیر پایگاه خبری کرمان رسانه با نماینده مردم کرمان و راور

در دیدار مقداد کاربخش مدیر پایگاه خبری کرمان رسانه با شهباز حسن پور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، موضوعات و مشکلات مطرح شده در نشست رییس جمهور با مجمع نمایندگان استان بصورت کامل تشریح گردید.

به گزارش پایگاه خبری کرمان رسانه، شهباز حسن پور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در نشست با مقداد کاربخش مدیر پایگاه خبری کرمان رسانه که در دفتر وی در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید با اشاره به دیدار شب گذشته دکتر پزشکیان رئیس جمهور دولت چهاردهم با مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار داشت : خوشبختانه مجمع نمایندگان از یک هماهنگی، وحدت و همدلی خوبی برخوردار است.

حسن پور تصریح کرد: در این نشست که بیش از دو برابر وقت در مقایسه با سایر استان ها گذاشته شد، مشکلات و مسائل استان توسط هرکدام از نمایندگان حوزه های انتخابیه مطرح گردید.

اما اهم مشکلات و مسائل استان کرمان بحث وضعیت اسف بار آب استان کرمان و شهرستان کرمان بود که به عنوان یک معضل همچنان خودنمایی می‌کند و بصورت ویژه به آن اشاره گردید.

همچنین در این نشست، موضوع مسکن و عقب ماندگی که در بخش مسکن نسبت به سایر استان‌ها داریم اشاره شد.

از موضوعات مهم مجمع نمایندگان با رئیس جمهور، ساماندهی و سازماندهی اتباع بیگانه بود که به عنوان یک معظل مهم امنیتی و اجتماعی به ان پرداخته شد.

شهباز حسن پور در ادامه به مطرح نمودن مشکلات حوزه انتخابیه با رئیس جمهور بصورت ویژه تاکید و اذعان داشت؛ در ابتدای این نشست مشکل پنج هزار انشعاب غیرمجاز در حاشیه‌ شهرستان کرمان مطرح گردید.

در ادامه این جلسه به زیر خط فقر بودن چهل درصد استان کرمان اشاره گردید که برای ایشان که پنج دوره نماینده مردم در مجلس بودند و همچنین در غرب کشور برخوردار هستند، باورکردنی نبود.

مشکل اشتغال جوانان و سیستم بانکی که کار مردم به شدت گره خورده و قفل گردیده از موضوعات مهمی بود که در این نشست مطرح شد.

بحث مهم اتباع بیگانه‌ که بصورت یک معظل امنیتی و اجتماعی در استان تبدیل شده است بصورت ویژه پرداخته شد.

همچنین حسن پور بیان داشت: در موضوع آموزش و پرورش در کرمان متاسفانه بدترین وضعیت در کل کشور در استان کرمان داریم، وضعیت مدارس جنوب، شرق، غرب و شمال استان از شهرستان کرمان وضعیت به مراتب بهتری دارند و ایشان برایشان باورکردنی نبود که در بعضی از کلاس‌های ما سرانه تعداد افراد در کلاس بالای چهل نفر است در حالی که در کشور بیست و هشت نفر میباشد. بحث مدارس دوشیفته و مدارس کانکسی بصورت کامل گفته شد.

به موضوع معادن استان پرداخته شد، آنچه که مکلف بوده دولت پرداخت کند که متاسفانه پرداختی در هیچ دولتی صورت نپذیرفته و امروز به یک مشکل اساسی در کرمان تبدیل شده است.

بحث جدی بعدی درباره جاده های استان است که متاسفانه استان کرمان همیشه بین سه استان با بیشترین تلفات جاده ای قرار دارد، وضعیت جاده‌های استان اصلا مناسب شان مردم کرمان نیست، موضوع جاده‌ کرمان-راور-دیهوک به‌ عنوان یکی از معضلات اصلی‌ حوزه انتخابیه مطرح شد.

وضعیت بخش‌های استان بحث تقسیمات کشوری موردی بود که به صورت کامل و جامع اعلام شد.

مطالبه‌ جدی از رئیس جمهور و وزرای دولت، با توجه به اینکه چند بار با صدای رسا اعلام کردیم، باز هم اعلام میکنیم چیزی اضافه نمی‌خواهیم، همان حق طبیعی خودمان را برگردانید.

لازم به ذکر است رییس جمهور تک تک مسائل و موارد را یادداشت و به معاون پارلمانی دستور پیگیری مسائل و مشکلات را دادند.

در ادامه به بخش دوم این مصاحبه اختصاصی خواهیم پرداخت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://kermanrasanehonline.ir/?p=10065

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: