برای اولین بار؛ یک زن سخنگوی دولت شد.

فاطمه مهاجرانی که ریاست مرکز استعدادهای درخشان را در کارنامه سوابق خود دارد، امروز-چهارشنبه ۷ شهریور ماه – به عنوان سخنگوی دولت انتخاب شد.

فاطمه مهاجرانی، پنجمین زن کابینه پزشکیان و سخنگوی دولت چهاردهم است؛ او را می‌توان از امروز، اولین زن سخنگوی دولت در تاریخ ایران برشمرد.

انتخاب او پس از ۱۷ مرد سخنگو در ادوار پیشین، انتخابی ساختارشکن است و به نظر می‌رسد به عنوان نماینده زنان کار و وظیفه سنگینی در پیش‌رو دارد.

پیش از انتصاب وی، علی بهادری جهرمی، سیاستمدار و حقوقدان در دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ به‌عنوان سخنگوی دولت و دبیر هیئت دولت ایران فعالیت می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان رسانه، فاطمه مهاجرانی متولد مرداد ۱۳۴۹ در اراک است. او در سال ۶۸ با رتبه ۷۰۰ کنکور در رشته مهندسی مکانیک تحصیل و لیسانس خود را در همین رشته از دانشگاه شهید باهنر کرمان اخذ کرد.

مهاجرانی فوق‌لیسانس را هم در همین دانشگاه و در همین رشته پشت سر گذاشت و برای تحصیلات تکمیلی هم بورسیه دکتری رشته رباتیک از دانشگاه بونل لندن را کسب کرد اما به دلایل خانوادگی امکان ادامه تحصیلات در آنجا را پیدا نکرد و در نهایت از دانشگاه هریوت‌وات اسکاتلند فوق‌لیسانس استراتژی گرفت و همان‌جا هم DBA (Administration Doctor of Business) و دکتری حرفه‌ای را ادامه داد.

ریاست مرکز استعدادهای درخشان، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی، عضویت در اعضای شورای راهبری در کارنامه سوابق مهاجرانی است.

گفتنی است الیاس حضرتی هم به سمت ریاست شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب گردید.

حضرتی سابقه نمایندگی ادوار مجلس و مدیرمسئولی روزنامه اعتماد را داراست.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://kermanrasanehonline.ir/?p=10099

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: